Tindran una bonificació de 50% en la quota íntegra de l'impost, els immobles de naturalesa residencial, que no estant obligats per la normativa vigent s'instal·len sistemes per a l'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar, geotèrmica o aerotèrmica. En els béns immobles de caràcter no residencial, aquesta bonificació serà del 25%.
La bonificació no pot ser motiu de lucre per al beneficiari, per la qual cosa està limitada a un percentatge del cost real de la instal·lació. El període de temps d'aplicació de la bonificació no podrà superar els tres anys, i el total de l'IBI bonificat no pot superar el 50% del cost de la instal·lació.
Per a ser beneficiari d'aquesta bonificació s'hauran de complir amb els següents requisits:a) Ha de tractar-se d'instal·lacions noves que es realitzen a partir de l'aprovació d'aquesta ordenança.b) Les instal·lacions de sistemes per a l'aprofitament elèctric de l'energia del sol, tèrmic, geotèrmic, aerotèrmic, han de disposar de la corresponent homologació o autorització municipal.c) La instal·lació ha d'haver sigut realitzada amb posterioritat a l'obtenció de la corresponent llicència de primera ocupació.
Enfront de la resolució, els interessats només podran interposar amb caràcter preceptiu i previ a la via judicial, recurs administratiu de reposició, davant l'òrgan autor de l'acte administratiu impugnat (art. 14 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, en relació amb el 46 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa).El recurs s'interposarà en el termini d'un mes comptat des de l'endemà al de la notificació o publicació, sense que la seua interposició suspenga l'execució de l'acte.A partir del transcurs d'un mes de la presentació del recurs de reposició, si no es dictara resolució expressa d'aquest, s'entendrà desestimat, podent llavors interposar directament recurs contenciós administratiu davant els mateixos Jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de sis mesos (art. 46 de la Llei 29/1998)Tot això sense perjudici que els interessats puguen interposar els altres recursos que considere pertinents.
Per a la concessió de la bonificació és requisit indispensable l'haver presentat la declaració responsable. (veure tràmits relacionats)
IBI001-Bonificació per família nombrosa.IBI003-Bonificació per a empreses d'urbanització, construcció i promoció immobiliària.URB006 - DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A INSTAL·LACIÓ FOTOVOLTAICA PER A AUTOCONSUM.